Life in pixlars

.

Göteborg

Kategori: photography

Efter en jävla försening i trafiken anledde jag till kollektivet i  Biskopsgården runt nio.
Jag och Linnéa korkade upp mousserat vitt och myste ned oss bland filtar. En och en halv flaska senare beslutade vi oss för att prova lyckan på Avenyn. Efter att ha köat drygt tio minuter så gav vi upp och begav oss istället mot det säkra valet en fredag (eller vilken annan veckodag) - Andra Långgatan.
 
Jag hade glömt mitt ID men lyckades smita in på ett överfullt Kellys. Vi köpte varsin öl och ställde vid baren.
Vi var på väg att åka hem och laga fyllekäk när jag spontant började skåla med några främlingar som råkade stå inom skål-distance. Ett av sällskapen som nappade skakade vi av oss efter en stund.
 
Men icke-paret Elsa och Tim var däremot två mycket trevliga individer och vi beslutade oss för att joina deras pubbrunda. Nästa steg var Sejden. Vi stötte på två skottar i sina bästa år och pratade astrologi.
 
Av en slump började jag pratade med sällskapet bakom oss.
En herre i sällskapet bjöd med oss på vernisage på söndagen. Nummer bytades och vi tog av till vårt sista stopp - Jernhuset.
Skottarna var ivriga och bjöd på drinkar. Vi beskådade vulgära fyllehångel och slutligen hängde vi med Tim hem där han stolt visade sin enorma väggkarta med små röda duttar på alla ställen han besökt. De vänstra kontinernterna såg väldigt tomma ut.
 
Linnéa däckade i soffan medans jag och Tim lekte singersongrwrters och sprang runt i lägenheten med hans gitarr och hade sånglektioner.
 
 
På lördagen tillät vi oss själva att vara bakis. Vi lagade världens godaste kantarellstuvning och ritade teckningar till fina Matilda som fyllde år. Innan hennes födelsedagskalas var vi bjudna på förfest hos Linnéas syster Pauline och hennes sambo Nils och deras två ninisar och ehm.. spindel.
 
Både Linnéa och Pauline är grymma på att göra drinkar.
Vi serverades margarithas när vi kom in genom dörren!
Jag fällde den slående kommentaren "öhh vi har nyss ätit.. eller va.. pizza?" 
 
Hos födelsedagsbarnet så bjöds det på sockrig rosa bål och shotrace. Vi sket i utgång och dansade istället till dr Bombay och Spice Girls hela natten. 
 
Pär och Robin posade när Nils höll i kameran 
Jag gillar denna bild.
Jag lärde känna Robin. Han älskar fåglar och dinosaurier och har en väldans fin tatuering på hans rygg!
 
Herren med vernissaget (Adrian) kom förbi en sväng och sen åkte vi hem till Biskopsgården.
 
På söndagen gick vi på guidad tur på Valands konstfolkhögskolas vernisage, drack kaffe och "Min Granne Totoro" med Linnéa, Pär och Stephan fick avsluta kvällen och denna helgen.
 
På måndagen besökte vi Botaniska. Himmel vad vackert och stilla och rofullt!
Linnéa tog en fin bild på en blomma och mig.
Denna blomman var Linnéas favorit, jag förevigade den och sen vandrade vi bland små åar i Japan dalen. 
 
Runt fem mötte jag upp Ida på café Garbo och tog igen lite förlorad tid och pratade om skolan och sådant.
Sen var det dags för filmkväll hos Robin i Kortedala!
 
 
Jag roade mig med tandtråd, massa tålamod och en guldig dinosaur när jag vaknade på morgonen.
Resten av tisdagen satt jag mest på Café Berlin hela dagen och ritade.
 
Mot kvällen mötte jag upp Adrian utanför Kino och vi drack några äckliga drinkar till stämningsfylld bakgrundsmusik innan vi promenerade i regnet till Pustervik
Jag köpte en corona med lime och tänkte på Arezo. 
 
Adrians gamla roomie Oscar var där med sin syster Filippa. 
Jag vet inte om det var alkoholen eller lack av sömn men vi skrattade mest hela tiden.

 
Efter att ha vandrat i ett tomt Nordstan och pussat på skyltfönster så somnade jag in bland vita täcken och pippi-kuddar efter att ha haft ett långt samtal om jordens undergång och kometer.
 
 
Tack för en fin långhelg allihopa!
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: