Life in pixlars

.

Que Sera

Kategori: life in pixlars

 
 
Jag kände inte Anton, vi delade en cigg, vi drack samma vin och vi hängde en kväll.
En kväll hos dom när dom bodde precis vid Nobeltorget.
 
Han gjorde ett avtryck i mig, lugn, smart, glad och stilig. 
Bilden ovan är tagen just denna kväll - Anton har tänt en rökelse och pratar med sin flickvän Mimi i telefonen medans Wax Taylors platta är på i bakgrunden.
Stearinljus nedtryckta i gamla vinflaskor flackrar när vi pratar om himmel, jord, helvetet och om film så klart.
Vi hamnar på Moriskan, jag och min kompis Matilda. Det är Januari, snö och isplättar överallt. 2012 var ett kallt år.
 
Efter denna kvällen springer jag på Anton när RA spelar överallt. Dom tar Malmö, Köpenhamn och resten av världen med storm.
Jag tror inte Anton minns denna bilden. Men jag minns den.
 
Vila i frid.
 
Kommentera inlägget här: