Ett möte

Jag klickade in mig på myspace.

Rubriken "vinn meet & greet med Heat Fever" fångade min blick.

Jag lyste upp, och några sekunder senare var jag med i tävlingen.


Dagarna gick och jag pumpade min ipod full med Metro Station, känns ju rätt bra om man faktiskt kunde sjunga med i låtarna på konserten...


En vanlig torsdag precis som alla andra så fick jag för mig att kolla min email...
När jag loggat in blev jag helt stum - ett mejl från Myspace!

Jag kunde inte fatta det som stod på min hotmail.

Jävlar.

Jag ska träffa Heat fever!


Jag var så sjukt nervös, jag och en tjej från Stockholm stod nu utanför Grand Hotel.

När vi gick in i den stora hallen blev vi stumma.

Så sjukt fint det var!

Vi visste att snart skulle bandet komma ner och hälsa på oss, och det kändes uppriktig som om jag skulle svimma.

Tjejen, som hette Louise, berättade hur länge hon hade älskat bandet och följt dem på alla konserter de haft osv..

Jag kunde inte ta in det hon sa, allt jag hade i tankarna var Leon.

Vi hörde steg i trappan, och jag inbillade mig en trumvirvel, hjärtat dunkade nästintill ut ur min bröstkorg, och jag mådde illa.

Jag vände blicken nedåt och blundade.

Stegen blev allt fler och jag hörde hur de närmade oss.

Louise började hoppa och skrika, hon blev helt hysterisk, och jag bara stod där och blundade hårt.
Alla ljud och alla rösterna försvann till ett blurrigt inferno.

Jag höll på att tuppa av när en sexig colonge mötte mina näsborrar, och jag tittade försiktigt upp...


Där stod han, Leon.


Jag tror jag svimmade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0