Life in pixlars

.

SMS poesi

Kategori: Allmänt

(Vill inte falla tillbaka)
Drunknar i migränen, vill inte vara med längre, vill fly från misären.
Men jag blev jagad av militären, missade konserten och jag är inte är än -
jag är inte där än.
Jag låg steget före
men det gick inte för dig
och nu står jag ensam i snöstorm,
mina vänner säger att
jag sviker dom.
(Men snälla)
Säg (mig) är du besviken,  (inse tragiken)
du såg fan sista vinken?
Förstår ingenting än. (Vad vill du min vän??)
Är inte där än.
Sprang i lågor och eld för dig.
Jag är en fakir för dig.
Jag är en (ren) fara för mig. (Du borde betala mig??)
Vill inte svika dig.
Fast jag sinkar (ned) dig...
Vi sprang från oss båda,
vi ville ifrån de,
det vi kallade "va på G"
Fast du ville nog aldrig, du kollade alltid,
på mig som om jag var din inre strid...
Men tänk om jag visste det...
Jag kanske (t.o.m) hade det på känn
Jag vägrar att inse
Vägrar att se det...
Jag är inte där än.
Jag är inte där än...

Vaknade upp efter väckning, hjärnan saknade täckning.
Min länk till världen hade fått sms av en lärd en,
visste inte vad jag skulle skriva så jag tog med den på färden.
Står ute i kyla, mina fötter är kalla, öronen är frusna och de har börjat yla.
Jag glömde min mössa men jag har mina vantar, snubblar i snön mellan gubbar och tanter.
Kommentera inlägget här: